Creatief zijn bij marketing

Close-up Of A Businessperson's Hand Calculating Invoice At Workplace

Je opent Google en je wilt in alle rust een artikel lezen over een specifiek onderwerp waar je interesse in hebt. Het zal niet lang duren totdat je op de site allerlei advertenties tegenkomt. Dit geldt ook in de buitenwereld, in de metro kom je ook veel posters tegen en nu zie je zelfs borden wanneer je door een tunnel rijdt in de metro. Advertenties ofterwijl marketing van bedrijven zijn niet te vermijden, je komt ze overal tegen. Als bedrijf zijnde kan je toch wat zorgen hebben over jouw marketing, het moet namelijk wel aantrekkelijk zijn terwijl het wel de juiste ‘message’ overbrengt. Het is dus belangrijk om de juiste Content te realiseren bij je marketing, in dit artikel lees je meer over hoe je dit zou kunnen doen.

Video’s

Lezen doen we steeds minder en minder, veel dingen moet visueel aantrekkelijk zijn willen we er enige tijd aan besteden. We zullen alleen iets lezen als we weten waar het over gaat of als we eenmaal bepaalde informatie nodig hebben en zelfs hier is het belangrijk om een aantrekkelijke titel te hebben en een pakkende inleiding. Daarom maken veel mensen steeds meer gebruik van video’s, met video’s heb je de kans om kort maar krachtig jouw ‘message’ over te brengen. In een video (wanneer je wel de skills en tools hebt) heb je veel de ruimte om een creatieve manier van overbrengen te realiseren. Je kan goed emoties van de kijker beïnvloeden door kleuren en animaties en ook een sterke demo geven van bijvoorbeeld jouw product.

Wat je niet moet doen

Bij een video is het wel belangrijk dat je het niet te lang houd, als je content niet creatief genoeg is kan de kijker snel stoppen met kijken terwijl die misschien net iets waardevols van je product zal missen. Hierdoor is Tik Tok ook zo populair geworden en langzamerhand veranderd naar een tool voor bedrijven om hun marketing te vorderen. Tik Tok is een social media applicatie waar je korte video’s maakt met allerlei effecten, je hebt ook een Reels functie op Instagram (een ander social media applicatie) waar je korte video’s op kunt maken.