Iedereen kan een vlucht boeken

Klantenservice van Ryanair

Vliegen wordt steeds voordeliger
In het verleden was vliegen een methode van reizen die alleen voor de rijken der aarde was weggelegd. Een vliegvakantie boeken was een kostbare aangelegenheid. Je verdubbelde bijna de kosten van een vakantie wanneer je er met het vliegtuig naartoe wilde reizen. Hoeveel anders is dat tegenwoordig. De dure vliegmaatschappijen hebben plaats moeten maken voor budgetmaatschappijen. Budgetmaatschappijen hebben namelijk de methode gevonden om hun vluchten tegen een aanmerkelijk lager tarief aan te bieden. Er is bezuinigd op zaken die als luxe beschouwd kunnen worden. Eten in het vliegtuig wordt niet meer gratis verstrekt en het boeken van reizen moet je steeds vaker zelf doen.

Zelf doen loont
Als passagier zal je meer zelfredzaamheid moeten tonen wil je volop voordeel hebben van een budgetvliegmaatschappij. Je zal bereid moeten zijn om aan boord je eten te kopen. Hier zijn uiteraard wel extra kosten aan verbonden. Je moet dus extra kosten maken op een langere reis wanneer je geen mondvoorraad aan boord meeneemt. Wil je bagage meenemen, dan moet je goed kijken hoeveel ruimbagage je kan meenemen. Je zal een reisweegschaal moeten hanteren om niet met een overschot aan bagage op het vliegveld te staan. Daarnaast komt er organisatorisch ook behoorlijk wat eigen werk kijken bij het boeken van een reis. Het reisbureau is een schakel geworden die langzaamaan wordt verwijderd uit het hele gebeuren. Je mag zelf achter de computer plaatsnemen en kijken wat voor vlucht je wil boeken.

Klantenservice van Ryanair

Vliegen via Ryanair
Prijsvechter Ryanair is een vliegmaatschappij die volop gebruik maakt van deze mogelijkheden. Jij mag plaatsnemen achter je computer en zelf een reis boeken naar jouw bestemming. Dat doe je heel eenvoudig via hun website. Je kan daar ook aanvullende services boeken. Jij bepaalt van A tot Z hoe jouw reis eruit ziet, en dat allemaal zonder tussenkomst van een reisbureau of telefoniste. Sterker nog; welk telefoonnummer Ryanair gebruikt voor zijn klantenservice is één van hun best bewaarde geheimen. Dit is iets waar je pas achter komt wanneer je het echt nodig hebt.

De klantenservice van Ryanair
De klantenservice van Ryanair is een klantenservice die vooral op hun website te vinden is. De website is een overzichtelijk geheel van zelfhulp modules. Jij bepaalt welke opties je wil voorbereiden voordat je gaat vliegen. Je volgt daartoe de aanwijzingen op de website. Zolang jij een standaard reis wil boeken voor jou alleen of voor een paar volwassenen is er weinig bijzonders aan de hand. Pas op het moment dat er kinderen meereizen of er ouderen meegaan die begeleiding nodig hebben op het vliegveld komt er meer werk aan te pas. Begeleiding voor speciale doelgroepen is iets wat je telefonisch kan afspreken met een medewerker van een luchthaven ter plaatse. Zo blijven de kosten laag maar gaat dit niet ten koste van de klantvriendelijkheid .