Buiten reclame: bereik mensen écht

Als bedrijf ben je altijd op zoek naar de beste manieren om je naam of een product aan de man te brengen. Waarschijnlijk heb je diverse methoden in je marketing mix: emails, SEO, advertenties en nog veel meer. Wist je dat buiten reclame tevens een effectieve manier is om mensen te bereiken? Toch kiezen vele bedrijven voor online marketing, met de gedachte dat veel mensen hier te bereiken zijn. Dit is waar, maar tot een bepaalde hoogte: voor vele mensen zijn hun online activiteiten (Facebook, Google, Twitter, et cetera) maar een klein gedeelte van hun dag. Buiten reclame heeft hierdoor een veel hogere kans om mensen daadwerkelijk te bereiken.

Wat maakt buiten reclame zo effectief?

Het effect van buiten reclame wordt nog altijd onderschat. Gelukkig is er een omslag gaande: steeds meer mensen focussen zich minder op online marketing en schakelen weer over naar buiten reclame. Waarom werkt buiten reclame zo goed? Er zijn een aantal verklaringen te vinden. Ten eerste voelt het niet opdringerig. Mensen houden er totaal niet van als reclame opgedrongen wordt. Buiten reclame hoort gewoon bij het beeld buiten, waardoor mensen het minder erg vinden.

Een bijkomend voordeel doordat de reclame buiten te vinden is, is dat het veel mensen bereikt. Elke dag weer is het mogelijk dat andere mensen langs rijden en de reclame onder ogen komen. Bovendien zijn er vele mensen die de buiten reclame dagelijks zien. Dit maakt de reclame effectiever, want je bent er zeker van dat mensen jouw merk onthouden. Bovendien beschikken reclameborden over steeds meer mogelijkheden, ze blijven innovatief. Zo kun je bijvoorbeeld tegenwoordig QR codes toevoegen, wat de interactie met de buiten reclame vergroot. Kortom: waarom zou je geen gebruik maken van buiten reclame?