Pinterest wordt steeds populairder bij Generatie Z en Millennials.
Pinterest blijft zijn publiek uitbreiden en functies toevoegen om marketeers te helpen verbinding te maken met pinners, naarmate het maandelijkse actieve gebruik en de inkomsten toenemen.
Weet u niet zeker of jouw merk een publiek op Pinterest zal vinden?
Nieuwe cijfers van het visuele sociale netwerk suggereren dat het gemakkelijker is dan ooit tevoren, aangezien de maandelijkse gemiddelde gebruikers wereldwijd met 37% zijn gestegen. Hoewel de Amerikaanse Pinterest-gebruikers langzamer zijn gegroeid dan het internationale publiek, blijven Amerikanen de belangrijkste bron van Pinterest-inkomsten en een goudmijn aan kansen voor marketeers om een nieuw publiek te bereiken en te inspireren. Pinterest marketing rapporteerde in het vierde kwartaal van 2020 $ 582 miljoen aan inkomsten uit de VS en nog eens €123 miljoen wereldwijd. Met een groei in elk kwartaal, groeide Pinterest zijn omzet van iets meer dan €1 miljard in 2019 naar €1,69 miljard in 2020.
GenZ en millennials stimuleren de groei van Pinterest
Vrouwen waren het belangrijkste publiek dat Pinterest omarmde toen het platform voor het eerst werd gelanceerd, en nog steeds vertegenwoordigen 60% van de wereldwijde platformgebruikers; het bedrijf verklaarde echter in een post op 31 juli vorig jaar dat: Gen Z en millennials zorgen voor een groot deel van onze groei, en het aantal mannen op Pinterest stijgt ook jaar na jaar met bijna 50% .”
Afgelopen oktober verklaarde het platform ook dat Pinners die zich bezighouden met winkeloppervlakken op Pinterest zijn de afgelopen zes maanden met meer dan 85% gegroeid.
Volgens Pinterest drijven Gen Z-pinners de populariteit van schoonheidstrends zoals ‘Indie beauty’ en ‘Rainbrows’ aan. Millennials gingen ondertussen mee met de ‘More door’ trend omdat ze nieuwe manieren hebben gevonden om hun thuisvoetafdruk te optimaliseren. Als je contact wilt maken met fijnproevers, wil je Pinners targeten met gesponsorde pins . Dit is de activiteit van het publiek voor zoekopdrachten als ‘Epische vleeswaren’, ‘Jij bent de topchef’ en ‘Flauw is verboden’. Je vindt Boomers ook op Pinterest. Het platform zegt dat dit de doelgroep is achter “Nomad normal” en “Getaway car” zoekopdrachten om te ontsnappen aan een pandemie. Pinterest blijft zijn aanbod uitbreiden, inclusief het updaten van zijn boards en het lanceren van extra Pinterest marketing tools om de vindbaarheid te vergroten en bedrijven te helpen potentiële klanten over de conversielijn te halen. Als je nog niet met Pinterest marketing hebt geëxperimenteerd, is het misschien tijd om te beginnen .